About Me

My photo
Departe, nowhere
Doar un simplu om. Ce iubeste oamenii.

Tuesday 25 December 2012

Cel mai Crăciun.

E sarbatoarea favorita a multora, dar am fost neplacut surprisa cat de multi prieteni tristi am in aceasta zi.
Am fost întrebată ce înseamna pentru mine Crăciunul; normal ca toți creștinii, am răspuns : "In primul rand sărbătorim nașterea Domnului Isus;în al doilea rand asa fii inconjurat de familie/persoane dragi, sa colinzi,sa mergi dimineata la biserica,sa faci mancare, sa ai parca oboseala aia cronica, dar inca ai sa puterea aia sa zambesti- asta inseamna pentru mine Craciun". pam-pam! nu am mai reusit sa merg acasa si a doua parte a ceea ce inseamna pentru mine Craciun a zburat- am ramas singura acasa( fiind crescuta intr-o familie maree a fost lucrul cel mai deranjant sa fiu singura), mancare nu a trebuit sa fac, sa colind nicio sansa, poate doar pe mine (:, sa merg la birica n-am avut unde. Imi ramasese prima parte, dar totusi.. e ca atunci cand deschizi o portocala in mijlocul verzii si zici 'oh miroase a Craciun'.. asociem Craciunul cu un miros, cu mancare, cadouri si mai stiu eu ce. Iar daca ne intreaba cineva ce inseamna aceasta sarbatoare imediat stim raspunsul , chiar spunem si povestea cu Betleem, magi, pastori si parca am spus-o de prea multe ori, nu mai are farmecul de alta data.
Ma gandeam tristea/fericirea oamenilor depinde de ideea de a avea sau nu. Ce mult ne bucuram cand eram mici si aveam ciocolata, portocale din plin sau primeam cate o jucarie noua sau o haina noua- vremuri bune. Acum si-au pierdut din valuare, ma gandesc ca motivul e ca am crescut mari si punem valoare pe alte lucruri: pe familie,pe gadgeturi, pe noi, pe ce?- pe ce punem valoare de Craciun? Si usor,usor devenim superficiali,daca PRIMIM ceea ce ne dorim sau nu iar apoi tratam toate ca pe o chestie care se petrece o data pe an, pe 25 Decembrie-gen iar copiem niste urari de pe site-uri speciale, impodobim casa, facem mancare, colindam,  ascultam nesfarsita poveste din Biblie si trece ca doar sunt 24 de ore.

Insa, Craciunul inseamna DARUIRE. Nu inseamna ca totul se rezuma la a primi si a darui cadouri (i.e. lucruri matariale)  ci a alege  sa faci totul cu bucurie si sa pretuiesti ce ai- chiar daca nu ai motive pentru a sarbatori- alege sa daruiesti din bucuria, timpul, cunostiintele, resursele tale celor care au nevoie, asa cum Dumnezeu a daruit totul pentru cei care aveau nevoie de Isus-adica noi.

Invata sa sarbatoresti Nașterea Domnului Isus!

No comments:

Post a Comment